Fotboll & pizza.

Ligger hemma i soffa nu med älsklingen, vi har nyss varit och kollat på Gustafs cup med massa vänner och nu ätit pizza. Hälsö 2 gick tyvärr inte vidare men ny chans imorgon för Hälsö 1. Då ska bror min stå i mål, något han inte är van vid.

Idag har jag varit i skolan, tyckte faktiskt det var en ganska rolig dag. Efter skolan sprang jag, Lina & Becca runt på stan och försökte hitta nya stövlar till mig eftersom mina gick sönder i tisdags. Jag hittade ett par kanonfina som jag är jättenöjd med! Det enda problemet är att det är ganska svåra att dra på sig (ingen dragkedja denna gång, tar det säkra före det osäkra) men personalen i affären sa att de skulle töja sig. Va bra tänkte jag och var som sagt väldigt nöjd med mina nya stövlar. Problemet är bara att nu i början när de inte är uttöjda tar det ungefär en kvar att ta på sig dom. Så innan jag skulle köra bort till cupen stod mamma och drog för sitt liv i skon och jag stog och pressa ner foten så gott jag kunde (jag hade redan försökt själv i tio minuter och höll på att få ett seriöst sammanbrott). Men skam den som ger sig, efter ytterligare 5 minuter satt skon, efter mycket skrik och svett.

Nu kollar jag och Joacim på vädret på fyran, dock inte så underhållande men vad ska man göra när man av någon konstig anledning endast har kanal, 1, 2, 4 & 6? Dom jävlarna har stängt av våra kanaler, trots att allt är betalat. Och eftersom pappa varit bortrest hela veckan och varken jag eller mamma har orkat åtgärda felet så har detta resulterat i att jag och min kära mor kollat på antikrundan dygnet runt. Väldigt lärorikt må ni tro. Man måste bara blunda ibland när det blir alldeles för klämkäckt.


/ Lisa P.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0