Godnatt och tack.

Det sägs ju att man ska vara tacksam för varje dag man får. Hade dock gärna varit utan denna dag. Fast om man ska se det från den ljusa sidan har jag faktiskt lyckats åstadkomma en hel del idag. Jag är klar med det jag ska lämna in imorgon i svenskan och italienskan. Imorse hade jag inte börjat på något av det. Och tro inte att det var små skitgrejer, svenskan var faktiskt ett projekt vi har jobbat med i 3 veckor nu, självklart börjar jag dagen innan. Varför lär man sig aldrig av sina misstag? Jag vet ju att jag kommer få ångest och må dåligt och vara hyperstressad om jag har allt kvar dagen innan inlämning. Kanske jobbar jag bäst då? Under press. Whatever det är en helt annan grej jag inte orkar analysera vidare på nu.

Jag och Becca satt kvar i skolan idag ett antal timmar och skrev svenskan, det gick bra. Det känns gött nu, tog dock ett tag. Vi slutade klockan tolv och halv sju var jag hemma. Ändå åkte jag bil hem. Haha, en kul grej i bilen hem med pappa, jag satt och gnällde över mitt liv (precis som jag gjort i bloggen) och berättade för pappa hur mycket jag hade att göra och hur dåligt jag mådde p.g.a migränen, och så kom jag ju på att jag var ju hungrig med så jag utbrast "pappaaa, min hjärna behöver fett! Vi köper pizza". Och så blev det också, fast bara till mig, mor&far ville äta något annat. Så när jag kommer in på Pinan pizzeria och ska hämta min lovely amore med vitlökssås brevid (har ganska nyligen bytt favvopizza då den förra jag alltid beställde var kebabspecial) så utbrister Pizza-snubben "Du tar alltid denna! Gillar du ingen annan?"  Sen fick jag rabatt och grej med, han kunde ju lika väl korat mig till stammis och gett mig ett "köp 7 pizzor få den 8onde gratis-kort" medans han ändå höll på. Jag tänker i vilket fall som helst inte sluta äta pizza. Som sagt, min hjärna behöver fett.


Herregud vad jag banar iväg från skolarbete till pizzakund, men det gör nog inget tror jag.


Nu ska jag lägga mig och sova en mycket välförtjänt sömn.
Godnatt och okejdå jag kan väl vara lite tacksam även för denna dag.

/ Lisa P.

Kommentarer
Postat av: josefine

love it!

2008-04-01 @ 23:21:39
URL: http://josiejow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0